Comodule ja sovellustilanne 16.10.24
Uusi ohjelmistopäivitys on valmis ja ajetaan kaikkiin pyöriin automaattisesti (julkaistu 16.10.2024).
"Seuraavassa päivityspaketissa tämä bugi on korjattu. Päivitys ei vaadi mitään toimenpiteitä
vaan se ajetaan automaattisesti kaikkiin pyöriin kun testattu. Uudessa versiossa
Comdulen akun varaustasot muutetaan 20-90 % ja pyörä sijaintitietoa ei lähetetä kokoajan
ja näinollen Comodulen akun kestävyys on huomattavasti pidempi."
Jos on käynyt niin että kun sammuttanut virrat pyörästä niin ne on kytkeytynyt itsestään päälle hetken kuluttua. Tai ainakin niin että vihreä palaa alimmaisena ja valkoiset ledit sen päällä mikä ilmoittaa akun varauksen.
Tai tehnyt niin että kun olet lähdössä niin edellämainittu vihreävalo paloi oranssina ja ei lähtenyt pois vaikka sammutti ja laittoi uudestaan päälle.
Ja hetken odottelun jälkeen kun oli virrattomana niin palautui kuitenkin normaaliksi.
Pitääkö olla huolissaan?
Ei pidä
Kun pyörä on jonkun aikaa käyttämättä niin Comodulen (paikannussovellus) akku tyhjenee koska viestittää
sijaintitietoa pilveen. Comodulen akku on nykyisen ohjelmiston mukaan varaustilassa 30-60 %
mistä syystä ei koskaan varaudu täyteen eikä mene tyhjäksi, mutta vaatii latausta usein.
Eli kun virrat menevät päälle niin kannattaa antaa olla niin kauan kun sammuttaa itse
itsensä ja kytkeä pyörä laturiin jos mahdollista. Jos akun poistaa niin lataus alkaa
uudestaan mikäli ohjelmoitua varaustasoa ei ole saatu Comodulen akkuun.
Akku ottaa virran pyörän isosta akusta ja latauksen ajaksi Comodulen ohjelmisto laittaa
pyörän virrat päälle. Myös valot mikäli valot olleet pyörää sammutettaessa kytkettynä.
Jos pyörää käytetään päivittäin, niin näitä ylimääräisiä lataussessioita ei tarvita vaan
Codulen akku lataantuu ajossa normaalisti.
Seuraavassa päivityspaketissa tämä bugi on korjattu. Päivitys ei vaadi mitään toimenpiteitä
vaan se ajetaan automaattisesti kaikkiin pyöriin kun testattu. Uudessa versiossa
Comdulen akun varaustasot muutetaan 20-90 % ja pyörä sijaintitietoa ei lähetetä kokoajan
ja näinollen Comodulen akun kestävyys on huomattavasti pidempi.
Tämä on itseasiassa ainoa este enää uuden paikannussovelluksen julkaisemiseksi joka toivon
mukaan tapahtuu hyvin pian.
Akuista
Kaikissa Serial1 pyörissä on Samsungin litium akku. Kun uusi pyörä on laatikossa, akku ns. nukkuu eikä kuluta virtaa.
Kun pyörä ensimmäisen kerran "herätetään" eli laitetaan virrat päälle, alkaa akun oma elektroniikka huolehtimaan
kennojen tasapainosta ja akku alkaa kuluttamaan virtaa ylläpitoon. Pyörissä oleva Comodule paikannustekniikka
toimii rungon sisällä olevalla pienellä akulla joka saa myös virtansa pyörän akusta. Koska litium on ns. aktiivinen kemikaali
vaatii se virtaa pysyäkseen aktiivisena. Pyörän ollessa säilytyksessä, vaikka akku irtonaisena, tulee akkua akkua ladata
tasaisin väliajaoin. Täysin tyhjäksi päässyt ja jätetty akku vaurioituu eikä välttämättä enää herää. Akkujen
latausdata tallentuu Comoduleen.
Sovelluksesta, koskee vain Gen 2 pyöriä.
Pyörät päivittävät itse itsensä uuteen sovellukseen mik'ä ilmenee valojen vilkkumisena. Tämä kestää yhteydestä riippuen muutamasta tunnista - 3 päivään.
Voit päivittää pyörän myös itse.
1. Varmista että akussa on riittävästi virtaa.
2.Lataa sovelluskaupasta Comodule updater sovellus Google play ta Apple sovelluskaupasta.
3. Yhdistä pyörä Bluetoothilla puhelimeen sovelluksen ohjeiden mukaan.
4. Sovellus kysyy API avainta (key) joka on : nbkp9714v6b1irlelio82ttd6p
5. Pyörä ottaa nopeasti yhteyden Comodulen serveriin ja päivittää ohjelmiston.
6. Päivityksen jälkeen mahdolliset uudet päivitykset tulevat pyörään automaattisesti.
Comodule Serila1 sovelluksen tulee pian ladattavaksi sovelluskaupasta. Tiedotamme tästä heti kaikkia pyörän hankkineita.
Vakuutus
Serial1 Pyöriä ei tarvitse vakuuttaa, vaikka rush/cty malli painaakin yli 25kg. Vakuutuspakko koskee sähkökaasulla varustettuja sähköpyöriä, joita voi ajaa sähköllä polkematta. Serial1 pyörää ei voi ajaa sähköllä polkematta.
Generaatiot
Kaikki myynnissä olevat Serial1 pyörämme ovat Gen2 pyöriä. Olemme poistaneet generaatiomerkinnät ilmoituksista siksi, että gen1 pyörät ovat myyty loppuun eikä niitä enää tule.
Serial 1 MOSH/CTY
Työsuhdepyörät
Tarjoamme työsuhdepyöriä kaikkien yleisimpien operaattoreiden kanssa.
Gen 1 ja Gen 2 mallin erot
Gen1/2 mallin erona on GPS paikannuksen lisäksi on virran ulosotto joka puuttuu G1 mallista. Muuta eroa pyörissä ei ole. Paikannus palvelun muuttuu Comodulen sovellukseen jolta tulee oma sovellus G2 pyöriin kevään -24 aikana.
Paikannustekniikka perustuu alunperinkin Comodulen tekniikkaan.
Lokasuojat lisävarusteena:
Lokasuoja/tavarateline yhdistelmä löytyy esim SKS merkkisenä 249,00 ja tulossa myös alkuperäisiä lokasuoja/teline sarjoja eli sama mikä Rush malleissa vakiona. Hinta samaa luokkaa. Pyörään voi sovittaa myös ns. maastopyörien lokasuojasarjan joiden hinnat 20,00-50,00 euroa mallista riippuen.
Seisontatuki ja valot ovat pyörässä vakiona.
Huollot pääpiirteittäin:
Ohjauslaakerin kiristys tarvittaessa:
Stemmin kyljessä (oikealla puolella) kaksi reikää. Sielä 4 mm kuusiokoloruuvit.
Löysää ruuvit, kiristä laakeri ruuvaamalla stemmin päällä olevaa näkyvää
ruuvia sen verran että välys katoaa. Älä kuitenkaan kiristä liikaa koska ohjauksesta
tulee liian tiukka.
Kun haluttu kireys on saatu, kiristä lukkoruuvit (4mm) sieltä koloista takaisin kiinni.
1. 400 km. Ruuvien, muttereiden ja pinnojen kireyuden tarkistus momenttin.
Seisontauen ja polkimien voitelu. Hihnan kireyden tarkistus.
Momenttiavain tulee pyörän mukana. Rungon tarkistus.
2. 1500 km Edellisten lisäksi: Hihnan kireys tarkistetaan sovelluksella
ns. hihnaa soittamalla saadaan hertsiluku joka kertoo oikean kireyden.
3. 3000 km Edellisten lisäksi jarrujen ja jarrupalojen tarkistukset.
Toimituksesta
Toimitamme mielellään alkuperäisessä laatikossa koska tulee näin varmasti ehjänä.
Pyörän mukana tulee perustyökalut kasaamista varten. Alempaa löytyy linkki
kasausvideoon.
Posti toimittaa pyörän kotiovelle ja rahti sis. hintaan.
SERIAL 1 RUSH JA STEP-THRU
Työsuhdepyörät
Tarjoamme työsuhdepyöriä kaikkien yleisimpien operaattoreiden kanssa.
Gen 1 ja Gen 2 mallin erot
Gen1/2 mallin erona on GPS paikannuksen lisäksi on virran ulosotto joka puuttuu G1 mallista. Muuta eroa pyörissä ei ole. Paikannus palvelun muuttuu Comodulen sovellukseen jolta tulee oma sovellus G2 pyöriin kevään -24 aikana.
Paikannustekniikka perustuu alunperinkin Comodulen tekniikkaan.
Seisontatuki ja valot ovat pyörässä vakiona.
Huollot pääpiirteittäin:
Ohjauslaakerin kiristys tarvittaessa:
Stemmin kyljessä (oikealla puolella) kaksi reikää. Sielä 4 mm kuusiokoloruuvit.
Löysää ruuvit, kiristä laakeri ruuvaamalla stemmin päällä olevaa näkyvää
ruuvia sen verran että välys katoaa. Älä kuitenkaan kiristä liikaa koska ohjauksesta
tulee liian tiukka.
Kun haluttu kireys on saatu, kiristä lukkoruuvit (4mm) sieltä koloista takaisin kiinni.
1. 400 km. Ruuvien, muttereiden ja pinnojen kireyuden tarkistus momenttin.
Seisontauen ja polkimien voitelu. Hihnan kireyden tarkistus.
Momenttiavain tulee pyörän mukana. Rungon tarkistus.
2. 1500 km Edellisten lisäksi: Hihnan kireys tarkistetaan sovelluksella
ns. hihnaa soittamalla saadaan hertsiluku joka kertoo oikean kireyden.
3. 3000 km Edellisten lisäksi jarrujen ja jarrupalojen tarkistukset.
Toimituksesta
Toimitamme mielellään alkuperäisessä laatikossa koska tulee näin varmasti ehjänä.
Pyörän mukana tulee perustyökalut kasaamista varten. Alempaa löytyy linkki
kasausvideoon.
Posti toimittaa pyörän kotiovelle ja rahti sis. hintaan.
SERIAL 1 BASH
Työsuhdepyörät
Tarjoamme työsuhdepyöriä kaikkien yleisimpien operaattoreiden kanssa.
Mosh ja Bash mallin erot
Värityksen lisäksi Bash mallissa on 4 mäntäiset Tektron jarrut, jousitettu satulatolppa
ja maastorenkaat.
Lokasuojat lisävarusteena:
Lokasuoja/tavarateline yhdistelmä löytyy esim SKS merkkisenä 249,00 ja tulossa myös alkuperäisiä lokasuoja/teline sarjoja eli sama mikä Rush malleissa vakiona. Hinta samaa luokkaa. Pyörään voi sovittaa myös ns. maastopyörien lokasuojasarjan joiden hinnat 20,00-50,00 euroa mallista riippuen.
Seisontatuki ja valot ovat pyörässä vakiona.
Huollot pääpiirteittäin:
Ohjauslaakerin kiristys tarvittaessa:
Stemmin kyljessä (oikealla puolella) kaksi reikää. Sielä 4 mm kuusiokoloruuvit.
Löysää ruuvit, kiristä laakeri ruuvaamalla stemmin päällä olevaa näkyvää
ruuvia sen verran että välys katoaa. Älä kuitenkaan kiristä liikaa koska ohjauksesta
tulee liian tiukka.
Kun haluttu kireys on saatu, kiristä lukkoruuvit (4mm) sieltä koloista takaisin kiinni.
1. 400 km. Ruuvien, muttereiden ja pinnojen kireyuden tarkistus momenttin.
Seisontauen ja polkimien voitelu. Hihnan kireyden tarkistus.
Momenttiavain tulee pyörän mukana. Rungon tarkistus.
2. 1500 km Edellisten lisäksi: Hihnan kireys tarkistetaan sovelluksella
ns. hihnaa soittamalla saadaan hertsiluku joka kertoo oikean kireyden.
3. 3000 km Edellisten lisäksi jarrujen ja jarrupalojen tarkistukset.
Toimituksesta
Toimitamme mielellään alkuperäisessä laatikossa koska tulee näin varmasti ehjänä.
Pyörän mukana tulee perustyökalut kasaamista varten. Alempaa löytyy linkki
kasausvideoon.
Posti toimittaa pyörän kotiovelle ja rahti sis. hintaan.